Het verhaal

Alex lanceerde Vurchoo in 2015. Oorspronkelijk is hij graffitikunstenaar. In 2009 reisde Alex 14 maanden de wereld rond en deed vrijwilligerswerk in verschillende landen wereldwijd. In deze periode kwam het besef hoe hij zijn droom kon realiseren om mensen te helpen door middel van zijn creativiteit. Alex wilde een merk creëren met grote impact op de wereld waarin we leven en tegelijkertijd ook tijdloze sieraden creëren. Het idee van Vurchoo ontstond tijdens zijn reizen door Cambodja en toen hij straatkinderen zag doen wat ze konden om te overleven: sommigen van hen verkochten wat ze konden, inclusief fantastische door henzelf gemaakt producten.

Alex wilde een manier vinden om zijn passie voor design te gebruiken om hen te helpen. Hij besloot samen te werken met scholen in alle uithoeken van de wereld, wetende dat ze allemaal een extra bron van inkomsten nodig hebben. Hij vroegen de scholen kinderen te laten tekenen wat voor hen het meest betekende, het belangrijkst was.

 

De resultaten waren fantastisch, van de kleuren van Afrika tot de emoties van Azië, elke tekening was een weerspiegeling van het verhaal van het kind en de cultuur waarin ze zich bevonden. Voor elk verkocht ontwerp geeft Vurchoo tussen de 10-25% van de winst van elk verkocht product aan Goede Doelen via hun partner en geregistreerde liefdadigheidsinstelling Teach A Man To Fish (www.teachamantofish.org.uk) Teach A Man To Fish wordt geleid door een eenvoudige, allesomvattende missie: jonge mensen de vaardigheden geven die ze nodig hebben om te slagen op school, op het werk en in het leven. Teach A Man To Fish werkt samen met onderwijzers en jongeren over de hele wereld om door jongeren geleide ondernemingen op te zetten die zowel educatief als winstgevend zijn. Dit initiatief ‘empowered’ niet alleen de leerlingen, maar ook  de communities waarin ze leven en met jouw support blijft Vurchoo in staat hun leven ten goede te veranderen. 

Klik op de afbeelding voor het interview/partnership van Alex met Teach A Man To Fish:

AFRIKA / OEGANDA: De liefdadigheidsinstelling Teach A Man To Fish opende hun regionale kantoor in Oeganda in 2014. Met groeiende werkloosheid in het hele land en een laag percentage aan studenten in sommige regio's, reikt TAMTF de jongeren de tools aan die ze nodig hebben om successen te behalen op school en daarbuiten. Ook de meest gemarginaliseerde jongeren kunnen hieraan meedoen.

AZIË / INDIA: India heeft de grootste jeugdpopulatie in de wereld (meer dan 300 miljoen) en een aanzienlijk jeugdwerkloosheidsprobleem onder zowel opgeleide als ongeschoolde jongeren. Maar liefst 18% van de jongeren (15-29 jaar) is werkloos, studeert niet en nog eens 35% zit vast in een cyclus van slecht betaald werk.

LATIJNS-AMERIKA / GUATEMALA: In Guatemala, in nauwe samenwerking met het Subdirectoraat van het Ministerie van Onderwijs (DIGEEX) steunt TAMTF de Nucleo Familiar de Desarollo (NUFED) scholen. NUFED-scholen bieden onderwijs aan jongeren op gemarginaliseerde locaties in heel Guatemala met steun van de gemeenschap. Het doel is om het aantal scholen die deelnemen te vergroten.

Vurchoo is lid van de British Association for Fair Trade Shops and Suppliers (BAFTS) en promoot de principes van de World Fair Trade Organization (WFTO) met betrekking tot ecologisch en sociale verantwoordelijkheid.

 

Fairitems is de exclusieve importeur/distributeur van Vurchoo voor de Benelux

© 2018 - 2024 fairitems | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel